Tots som especials!

divendres, 19 d’abril del 2013

Resultats de l'observació - setmana del 2 al 12 d'abril -


Vers els aprenentatges:
s          Aprenentatge lingüístic per repetició i memorització, quan vol llegir altres paraules que no li son desconegudes, no les sap identificar, i amb dificultats les pot llegir.
s          Capacitat d’atenció i concentració mínima. Es distreu amb facilitat, però és fàcil tornar-lo a reconduir. Amb atenció individualitzada, la seva capacitat també és baixa.
s          Mira molt a la cara de l’adult, per poder escoltar-lo be. Quan s’acaba de parlar, se li ha de fer mirar allò en que s’està treballant.
s          Si se li marquen més de dos consignes, no les sap dur a terme. Han de ser consignes curtes i molt clares, a més no donar opció a escollir. Mostra dificultats. És a dir, si se’l fa escollir entre un o l’altre sempre repeteix l’últim que s’ha dit.
s          Quan no compren el que se li demana repeteix la consigna que se li ha donat o intenta donar una desposta a l’atzar.
s          Se li ha de donar un espai de temps (5 segons mínim) entre consigna i desposta. Per tal de que processi la informació donada.
s          Ha de precisar d’ajudes constantment.
s          Ajuts que se li precisen:
o        Manipulatius, donat que presenta atàxies.
o        Recursos materials adaptats a les seves necessitats.

 Amb els companys:
s          Fora de l’aula, la seva relació es baixa, en relació a la conversa verbal, donat que el seu nivell de llenguatge verbal és baix. Tot i això es acceptat per tots ells, i utilitza mecanismes per cridar la seva atenció.


Amb els professors:
s          Moltes demanades d’atenció (hola, bon dia, el nom de la professora,…)


Vers als professors:
s          La tasca del professor segueix els ítems establerts en el registre d’observació.
s          Com és l’estructura de la situació i l’activitat:
o        Inici de classe.
o        En l’activitat.

Un aspecte que no es va establi en el registre d’observació, i en el que hem de puntualitzar, es en el final de l’activitat.
En quan l’activitat ha finalitzat, el professor fa una recopilació dels aspectes treballats i valoració a cada un dels seus alumnes, amb un reforç positiu pel bon treball realitzat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada