Test d'Illinois d'habilitats psicolingüístiques
Aplicació: Individual.
Edat: dos anys i mig als deu anys i mig, tot i que allarga l'edat.
Temps: sense prefixar.
Edat: dos anys i mig als deu anys i mig, tot i que allarga l'edat.
Temps: sense prefixar.
Consisteix en:
Detectar les
possibles dificultats en el procés de comunicació (deficiències en la
percepció, interpretació o transmissió) que són causa de la majoria dels
problemes de l'aprenentatge escolar.
Es pretén detectar les àrees de dificultat en els processos de comunicació més que determinar el nivell d'aptitud general.
Al mateix temps, de
forma complementaria, intenta posar de manifets les habilitats o condicions
positives que poden servir de suport per un programa de recuperació.
Amb aquesta prova, s’analitza:
- fonologia.
- comprensió
- morfologia
El test està dividit en:
-Subtests de nivell representatiu-
1. Procés receptiu:
- comprensió auditiva
- comprensió visual
2. Procés d'organització:
- Associació auditiva
- Associació visual
3. Proces d'expressió:
- Expressió verbal
- expressió motora
- Integració visual
- Integració auditiva
- subtests de nivell automàtic-
1. Proves de integració o tancament
- Integració gramatical
2. Proves de memòria seqüencial:
- Memòria seqüencial auditiva
- Memòria seqüencial visiomotora
En una aula a soles amb l'alumne X li passem la prova. L'alumne mostra participació i predisposició. Però hem de dir, que es desconcentra amb facilitat, i se l'ha d'anar reconduint.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada